Plan działań związanych z przygotowaniem dużej kampanii reklamowej

Tabela. Plan działań związanych z przygotowaniem dużej kampanii reklamowej (rozłożenie w czasie pracy klienta z agencją marketingowo-reklamową).

Faza

Etapy

Działań

Czas

(w tygodniach)

1

2

3

I

Od kontaktu klienta z agencją do   opracowania strategii

 

Pierwszy kontakt z   agencją, tzw. briefing (prezentacja przez klienta informacji o produkcie i   firmie)

 

Zbieranie dodatkowych   informacji przez agencję (możliwość prowadzenia własnych badań, poszukiwanie   dodatkowych źródeł informacji)

 

Opracowanie przez agencję propozycji   strategii marketingowej i reklamowo – promocyjnej

 

Prezentacja klientowi   propozycji rozwiązań strategicznych; korekty tych rozwiązań po konsultacji z   klientem

 

Łącznie około

moment startu
fazy I

2

3

2

7

1

2

3

II

Od opracowania do programu działań   reklamowych

 

Ustalenie ogólnych założeń   kampanii reklamowej i rodzaju wykorzystywanych nośników (mediów) (pierwszy   kontakt)

 

Opracowanie założeń   kampanii (założenia twórcze), ustalenie planu wykorzystania nośników reklamy,   opracowanie programu promocji i badań marketingowych (prace studialne)

 

Spotkanie wszystkich   zespołów studialnych agencji. Opracowanie ostatecznego planu działania

 

Zaprezentowanie klientowi   programu działań reklamowych, planu nośników reklamy, działań promocyjnych,   działań public relations, wyników   badań marketingowych. Ustalenie budżetu kampanii

 

Łącznie około

 

W przypadku poprawek   wnoszonych przez klienta należy dodać do fazy II jeszcze około 2-4 tygodni w   celu przeformułowania ostatecznego projektu

moment startu
fazy II

4

2

1

7

III

Podjęcie działań związanych z produkcją   materiałów wykorzystywanych w kampanii reklamowej

 

Opracowanie projektów   wstępnych (tzw. makiet graficznych. Ustalenie budżetu

 

Akceptacja zaprezentowanego   budżetu

 

Produkcja materiałów   reklamowych (2-4 tygodnie), realizacja reklamy radiowej (2 tygodnie),   realizacja projektów afiszów reklamowych i ogłoszeń prasowych
(3 tygodnie), realizacja filmu reklamowego (4 tygodnie)

 

Prezentacja zrealizowanych   materiałów klientowi

 

Prace techniczne związane   z montażem, realizacją i powieleniem materiałów reklamowych (druk afiszów,   folderów, montaż filmowy etc.)

 

Łącznie około

2

1

4

1

6

14

1

2

3

IV

Od przekazania materiałów reklamowych do   różnego typu mediów do momentu ich upowszechnienia (radio, telewizja,   tablice do prezentacji afiszów reklamowych, magazyny ilustrowane, prasa   codzienna)

 

Równoległe   przetestowanie nośników reklamy

 

Łącznie (fazy I-IV)

1-2

1-8

ok. 7-9 miesięcy

Źródło: B. Brochand, J. Lendrevie, Le publicitor, Daloz, Paris 1989, str. 302, [w]: T. Domański, Skuteczna reklama i promocja, wyd. POLTEXT, Warszawa 1993,
str. 44-46.

About these ads

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

%d bloggers like this: