Reklama firmy w Internecie – projektowanie kampanii reklamowej w Internecie


Jednym z podstawowych celów obecności większości firm w Internecie jest reklama. Przystępując do każdej kampanii reklamowej, szefowie działów marketingu zajmują się :

  • określeniem celu kampanii reklamowej,
  • zdefiniowaniem rynku docelowego,
  • ustaleniem rodzaju planowanych środków reklamowych,
  • ocenieniem rezultatów kampanii reklamowej.

Co to jest Internet?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Nie mamy bowiem do czynienia z czymś prostym w założeniu i konstrukcji. Nie mamy do czynienia nawet z czymś materialnym. Internet nie jest po prostu kolejną siecią komputerową. Jego rozmiar, dynamika rozwoju, a przede wszystkim architektura i możliwości sprawiają, że jest to bardziej zjawisko społeczne niż twór czysto techniczny.

Internet bazuje w swoim założeniu na rozproszonym systemie rozległej sieci komputerowej. Obejmuje on swoim zasięgiem dokładnie całą Ziemię. Nie posiada jednak, w odróżnieniu od innych sieci komputerowych, centralnego ośrodka dyspozycyjnego, rozbudowanej hierarchii scentralizowanego zarządzania. Właściwie nikt nie kieruje tym gigantem.

Internet powstał w 1960 roku i od początku związany był z siecią ARPA, zbudowaną przez Departament Obrony USA na potrzeby armii oraz uniwersytetów prowadzących badania dla wojska. Przez kilka lat Internet wykorzystywany był głównie przez środowiska akademickie, korzystające z wielkich komputerów. Przełom nastąpił w latach osiemdziesiątych, po pojawieniu się komputerów osobistych. Do sieci zaczęły przyłączać się miliony nowych użytkowników, których liczba stale rośnie. Pierwsze internetowe sklepy zaczynają działać od roku 1994.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.