Reklama firmy w Internecie – projektowanie kampanii reklamowej w Internecie
Jednym z podstawowych celów obecności większości firm w Internecie jest reklama. Przystępując do każdej kampanii reklamowej, szefowie działów marketingu zajmują się :
- określeniem celu kampanii reklamowej,
- zdefiniowaniem rynku docelowego,
- ustaleniem rodzaju planowanych środków reklamowych,
- ocenieniem rezultatów kampanii reklamowej.
Co to jest Internet?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Nie mamy bowiem do czynienia z czymś prostym w założeniu i konstrukcji. Nie mamy do czynienia nawet z czymś materialnym. Internet nie jest po prostu kolejną siecią komputerową. Jego rozmiar, dynamika rozwoju, a przede wszystkim architektura i możliwości sprawiają, że jest to bardziej zjawisko społeczne niż twór czysto techniczny.
Internet bazuje w swoim założeniu na rozproszonym systemie rozległej sieci komputerowej. Obejmuje on swoim zasięgiem dokładnie całą Ziemię. Nie posiada jednak, w odróżnieniu od innych sieci komputerowych, centralnego ośrodka dyspozycyjnego, rozbudowanej hierarchii scentralizowanego zarządzania. Właściwie nikt nie kieruje tym gigantem.
Internet powstał w 1960 roku i od początku związany był z siecią ARPA, zbudowaną przez Departament Obrony USA na potrzeby armii oraz uniwersytetów prowadzących badania dla wojska. Przez kilka lat Internet wykorzystywany był głównie przez środowiska akademickie, korzystające z wielkich komputerów. Przełom nastąpił w latach osiemdziesiątych, po pojawieniu się komputerów osobistych. Do sieci zaczęły przyłączać się miliony nowych użytkowników, których liczba stale rośnie. Pierwsze internetowe sklepy zaczynają działać od roku 1994.
- Posted in: Prace
- Tagged: Reklama firmy w Internecie - projektowanie kampanii reklamowej w Internecie